Dijital Dramaturji ve Dijital Teknolojiler İçin Eğitim ve Üretim Programı


Dijital Dramaturji ve Dijital Teknolojiler İçin Eğitim ve Üretim Programı
20 Nisan - 20 Eylül


DİJİTALLAB: Performans projesi, dijital dramaturji ve dijital teknoloji üzerine bir dizi çevrimiçi seminer ve üç aylık bir laboratuvar süreciyle, dijital teknolojilerin gösteri sanatlarındaki kullanım imkânlarını araştırıyor. Araştırma süreci fiziksel mekânla, dijital ortamı bir arada kullanan melez bir performansın tasarımı ve sunumuyla tamamlanıyor.

Şule Ateş’in Cihangir Akademi markası altında, 2015 yılından beri tasarladığı eğitim programlarına yeni bir başlık ekleyen proje, Avrupa Birliği Sivil Düşün Programı tarafından destekleniyor. Dijitallab: Performans, gösteri sanatları alanının dijital teknolojiler ve dijital performansa dair bilgi birikimini arttırmanın yanı sıra, yeni medya alanı ile gösteri sanatları alanı arasında işbirliği geliştirmeyi hedefliyor.

Projenin Haziran - Eylül ayları arasında gerçekleşecek araştırma süreci için, açık çağrı ile yeni medya, dijital oyun tasarımı ve yazımı, arttırılmış gerçeklik, etkileşim tasarımı, animasyon tasarımı ve gösteri sanatları disiplinlerinden 20 katılımcı kabul edildi.

Şule Ateş ve proje danışmanları Asım Evren Yantaç, Başak Ağın, Ekmel Ertan, Melis Bilgin,  Miran Bulut, Oğuz Turan Buruk, Oytun Kal, Seda İlter , Şima Uyar  ve 20 katılımcıdan oluşan proje ekibi, Haziran - Eylül ayları boyunca, çevrimiçi buluşarak, hibrid bir performansın tasarımı üzerine çalışacaklar.

Katılımcılarımız;

Burcu Nimet Dumlu
Elif Ceren Bodur
Ege Yelken
Zeynep Burcu Kaya
İpek Kuran Yıldırım
Selami Berkay Poşul
İrem Yağmur Cebeci
Tufan Afşar
Bora Aksu
Ufuk Şenel
Gizem Pilavcı
Yusuf Onur Aydın
Oğuz Han Ayaz
Mine Söyler
Ece Zeynep Taşkın
Gülşah Dim
Büşra Serdar
Gizem Yılmaz
Maya Kurdoğlu

Araştırma süreci sonunda, tasarlanan performansın ön gösterimi Eylül ayında yapılacak.
Laboratuvar katılımcılarının, seminerleri izlemiş olması beklenmektedir.




SEMİNERLER

Gösteri Sanatları Bağlamında Performans ve Performatif Olan
25 Nisan Pazar 17.oo - 18.30


Dijital bir çağa geçiş yapmak üzere olan gösteri sanatları alanının yaratıcıları olarak, bu gün gün hala ‘performans nedir?’ diye soruyor, performatif olanı anlamaya çalışıyoruz. Zeynep Günsür ve Ayşe Draz, performans kavramının geniş evreninden, gösteri sanatları alanında gerçekleştirilen sanatsal performansların evrenine doğru ilerleyen bir izlekte bu sorulara cevap arıyorlar. Gösteri sanatları (performing arts), performans sanatı (performance art) ve performatif olan gibi bazı kavramların tanımlarını tartışmaya açarak, bu kavramların sınırları ve kesişme alanları üzerine konuşuyor ve mevcut terminoloji karmaşasına çözüm getirebilecek öneriler paylaşıyorlar.

Performans Sanatı’nın, bir disiplin olarak ortaya çıkışının altında yatan dinamiklerle beraber, tarihçesine ve görsel sanatlarla olan göbek bağına değinilecek, ardından ilk başta birbirinden ayrışmış gibi duran disiplinlerin zamanla nasıl melezleştikleri mercek altına alınacak.

Zeynep Günsür Yüceil
Boğaziçi Üniversitesi'nde Sosyoloji lisansının ardından, Delhi Üniversitesinde Hint Kültürü ve Hint Klasik Dansları üzerinde çalıştı. Yüksek lisansını Middlesex Üniversitesi Gösteri Sanatları Programı’nda, doktorasını Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü’nde tamamladı. Doçent olarak Kadir Has Üniversitesi'nde Tiyatro Bölüm Başkanlığı yapmaktadır. 1990 yılından beri, yönetmen ve performansçı olarak bağımsız yürüttüğü disiplinlerarası gösteri çalışmalarına devam etmektedir. 1999 yılından itibaren kurucusu olduğu Hareket Atölyesi Topluluğu ile hareket tiyatrosu alanında işler üretmektedir.
https://fad.khas.edu.tr/tr/academic/1889

Ayşe Draz
Araştırmalarını ve sanatsal üretimlerini performans alanında sürdürüyor. Northwestern Üniversitesi’nde Tiyatro, Uluslararası İncelemeler ve Karşılaştırmalı Edebiyat bölümlerinde lisans eğitimini, Bard College-Berlin’de bir yıl geçirdikten sonra Middlesex Üniversitesi Sahne ve Gösteri Sanatları Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladı. Studio Oyuncuları ile birçok projede reji asistanı, oyuncu ve eğitmen olarak çalıştı. Ayşe Orhon (Hava/2010) ve Gizem Bilgen (Hiatus/2014) ile dramaturg, ayrıca Semih Fırıncıoğlu (İKİ/2017) ile oyuncu ve yönetmen yardımcısı olarak çalıştı. Hollanda’dan Anne-Marije Van Den Bersselaar ile İstanbul'da Dramaturji Lab 1.0'ı tasarladılar ve yürüttüler (Aksanat/2017). Almanya’dan Marlin de Haan ile performatif enstalasyon “Once I set foot Outside”ı (2018) ve “panorama radio” (2019) adlı performansı tasarladı ve yönetti. 2006 yılından beri :mentalKLINIK ile araştırma, üretim gibi farklı süreçlerde işbirlikleri gerçekleştiriyor. 2018 yılında Hakan Emre Ünal ve Nezaket Erden ile birlikte Tiyatro Hemhâl’i kurdu. Tiyatro Eleştirmenler Birliği üyesidir ve Art Unlimited dergisinin gösteri sanatları editörlüğünü yapmaktadır.
http://tiyatroelestirmenleribirligi.com/profile/ayse-draz


Dijitalleşen Sahne ve Performans

2 Mayıs Pazar 17.oo - 18.oo


Dijital sahne ve performans nedir? Dijital mecra hangi sahne bileşenlerinin yerini tutar, hangilerini destekler? Hangi konularda eksik kalır? Sahnedeki her dijital öge kullanımı o performansın dijital performans olduğu anlamına gelir mi? İnsansız, seyircisiz sahne olur mu? Dijital sahne canlı mıdır? Burada mıdır? Biricik midir? Dijitalleşen sahne deneyimine temel bir çerçeveden bakmayı hedefleyen bu seminer, tiyatro, dans ve performans sanatının yanı sıra dijital sanat ve dijital performansın farklı türlerine de değinerek, “teknolojiyle işbirliği yapmaya başladığında insan bedenine ne olur?” sorusuna felsefi bir cevap arıyor.

Mesrure Melis Bilgin

İstanbul Bilgi Üniversitesi, Sahne ve Gösteri Sanatları Programı Öğretim Üyesi ve Program Koordinatörü olan Melis Bilgin, Özel Amerikan Robert Lisesi’nin ardından lisans eğitimini Bennington College’da görsel sanatlar ve tiyatro alanlarında yaptı. Yüksek lisans ve sanatta yeterliğini sırasıyla İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi’nde sinema ve film yapımı alanlarında tamamladı. Sanatçı ve eğitmen olarak Vermont, New York ve İstanbul’da çalıştı. Video-performans ve animasyon filmleriyle çeşitli uluslararası ve ulusal ödülleri bulunuyor.
http://www.kameraarkasi.org/yonetmenler/melisbilgin.html

Miran Bulut

Barselona Pompeu Fabra Universitesi Iletişim Departmanı’nda doktora öğrencisi. Yeditepe Universitesi’nde tiyatro okuduğu yıllarda dijital sanata ve performansa duyduğu ilgi üzerine bu alanda akademik çalışmalar yapmaya karar verdi ve eğitimine Aristotle Univesitesi’nde dijital medya üzerine devam etti. ‘Dijital Peformans: Yeni Medya Teknolojilerinin Performans Sanatlarında Kullanımı’ adlı tezini yazarken alanda birçok keşfedilmemiş konu olduğunu fark ederek, eğitimine doktorayla devam etmeye karar verdi. Şimdi, bedensiz teknolojik aktörlerin sayborg tiyatrosunda kullanımıyla ilgili doktora tezini yazıyor. Bir yandan da dijital sanat alanında küratöryel çalışmalar yapmaya hazırlanıyor.
https://upf.academia.edu/MiranBulut


Dijital Bir Çağda Tiyatro ve Medyalaşan (Mediatized) Dramaturji
9 Mayıs Pazar 17.oo - 18.30

Medyalaşma nedir? Medyalaşan bir tiyatro ne anlama gelir ve dramaturjik yapıyı ve yaklaşımı nasıl şekillendirir? Seda İlter bu seminerde, günümüz tiyatrosunun ve özellikle tiyatro metninin medyalaşan hayatımız ve algımız doğrultusunda nasıl evrimleştiği ve günümüz dünyasına sunduğu yeni bakış açılarını tartışmaya açıyor. Çeşitli örneklerle ve kuramsal anlatılarla, medyalaşan dramaturjinin aslında sahnede kullanılan ve tiyatro metinlerinde konu edilen teknolojilerin ötesinde, estetik ve politik bir olgu olduğunu vurguluyor.

Seda İlter
Londra Üniversitesi (Birkbeck College) tiyatro ve performans bölümünde akademisyen olarak görev yapmaktadır. İlter’in araştırmaları medya kültürü ve tiyatro, medyalaşan dramaturji, dijital estetik, postdramatik tiyatro, uyarlama ve güncel tiyatro metinleri gibi konuları kapsamaktadır. İlter’in Contemporary Theatre Review, Modern Drama, ve Performance Research gibi uluslararası akademik dergilerde yayınları bulunmaktadır. İlter’in Mediatized Dramaturgy: Evolution of Playtexts in the Media Age (Medyalaşan Dramaturji: Medya Cağında Tiyatro Metinlerinin Evrimi) başlıklı kitabı Ağustos ayında Bloomsbury (London) yayınevi tarafından yayımlanacaktır. İlter, aynı zamanda Tim Crouch’un The Author (Yazar) adlı oyununu Türkçe’ye cevirmiş ve İstanbul Talimhane tiyatrosunda yönetip sahnelemiştir (2015 – 2016).
https://www.bbk.ac.uk/our-staff/profile/8194820/seda-ilter


Performans Sanatlarında Etkileşim Tasarımı ve Genişletilmiş Gerçeklik

16 Mayıs Pazar 17.oo - 18.30


Günümüzde her alanda yaşanan dijitalleşmenin bir diğer örneğini performans sanatlarında görüyoruz. Performans sanatçısının anlık hareketlerini sensörler ile takip edebiliyor, giyilebilir çözümler ile algıladığımız hareketleri veya fizyolojik tepkileri ile sesi, müziği, ışığı yönetip, genişletilmiş gerçeklik teknolojileri ile sahnede kendi dijital ikizi ile etkileşime geçmesini sağlayabiliyor, hatta oyuncunun hareketleri ile eğittiğimiz yapay zekâ algoritmaları ile kendisi gibi hareket eden performans sanatçıları yaratabiliyoruz. Birbirinden uzaktaki iki performans sanatçısı, bulundukları yerden sanal bir sahnede bir araya gelerek birbirleri ile prova yapabiliyor. Bugünün teknolojileri tüm bunlara imkân veriyor. Peki, bu deneyimleri teknolojiyi odağa koymanın ötesinde, yaratıcılığı, anlatıyı ve sanatı öne çıkaracak şekilde nasıl kurgulayabiliriz?

Asım Evren Yantaç
Doktorasını Etkileşim Tasarımı alanında yaptıktan sonra İsveç'te otizmli bireyler için karma gerçeklik çözümleri üzerine doktora sonrası araştırma çalışmasını yürüttü. 2013 yılından bu yana Koç Üniversitesi, Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü ve KUAR Yaratıcı Endüstriler Araştırma Merkezinde öğretim üyeliği yapmaktadır. Uzmanlaşmasını etkileşim tasarımı, arayüz tasarımı, genişletilmiş gerçeklik, kullanıcı deneyimi ve tasarımda yaratıcı düşünme konularında yapmıştır. 2019 yılından bu yana Koç Üniversitesi KARMA Gerçeklik Laboratuvarı eş direktörlüğünü üstlenmektedir.
Koç Üniversitesi KARMA Gerçeklik Lab, KUAR, Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü
https://www.linkedin.com/in/asim-evren-yantac-2a3a303


XR Teknolojilerinin Dramatik Sanatlarda Kullanımı
23 Mayıs Pazar 17.oo - 18.30


XR teknolojileri diye bahsettiğimiz, VR: virtual reality (sanal gerçeklik), AR: augmented reality (artırılmış gerçeklik), MR:mixed reality (karma gerçeklik) cihaz ve yazılımlarının, yakın zamanda daha erişilebilir ve rahat kullanılabilir hale gelmesiyle birlikte sinema ve sahne sanatlarındaki kullanımı da giderek artmaya başladı. Pandemi sürecinde uzaktan etkileşim yöntemlerinin daha da önem kazanmasıyla birlikte, dünyanın her köşesinden sanatçılar yeni nesil teknolojileri kullanarak, zaman ve mekân algısını tekrar sorgulayan yeni hikâye anlatıcılığı formatları tasarlamaya ve sunmaya başladılar. Seminer sırasında mevcut örnekler ve günümüzdeki gelişmeler ışığında gelecek öngörüleri paylaşılacaktır.

Oytun Kal
İstanbul Alman Lisesi’ndeki eğitimi sırasında film yapımı üzerine eğitimlerine Türsak ve New York Film Academy’de başladı. 2002'deki mezuniyeti sonrası Berlin’de çeşitli film prodüksiyonlarında görev aldı. Alman Film ve Televizyon Okulu Berlin (Dffb)’deki misafir öğrencilik sürecinden sonra Sae Institute Berlin Dijital Film ve Animasyon bölümünden mezun oldu. 2012-2014 yılları arasında Sae Institute İstanbul’da Film & Animasyon Bölüm Başkanı ve eğitmen olarak görev aldı. 2017 yılında Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Yüksek Lisans Programı’ndan VR Teknolojilerinin sinema eğitiminde kullanımına yönelik teziyle mezun oldu. Son yıllarda Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı, Medipol Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümlerinde ve Bau Idea’da tasarım ve görselleştirme üzerine dersler vermeye ve ekip arkadaşlarıyla birlikte XR teknolojilerinin iş dünyasında ve sinema & tv alanlarındaki kullanımlarına yönelik projeler geliştirmeye devam etmektedir.
https://bausem.bau.edu.tr/egitmen/oytun-kal


Giyilebilir Cihazların Rol Yapma Oyunlarında Kullanımı
30 Mayıs Pazar 17.oo - 18.30

Giyilebilir teknolojilerin yaygınlaşması, oyun sektörünün de giyilebilir cihazlar üzerindeki etkisini artırdı. Son zamanlarda, oyunlar için üretilmiş giyilebilir cihazlar ortaya çıkmış olsa da, henüz bu cihazların oyunlar ve oyunbaz deneyimler yaratmak için nasıl kullanılabileceğini derinlemesine bilmiyoruz. Bu nedenle, giyilebilir cihazların oyunlar ve benzer deneyimler için nasıl tasarlanabileceğini anlayabilmek ve daha derinlemesine inceleyebilmek için, oyunbaz giyilebilir cihazlar için bir tasarım çerçevesi yarattık. Bu seminerde ise, bu tasarım çerçevesi etrafında nasıl oyunlar tasarlayabileceğimizi ve giyilebilir cihazların özellikle rol yapma oyunlarına nasıl entegre edilebileceğini konuşacağız.

Oğuz 'Oz' Buruk
Tampere Üniversitesi (Finlandiya) bünyesindeki Oyunlaştırma Grubu’nda (Gamification Group) Marie Curie Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır. Doktora eğitimini 2017 yılında Koç Üniversitesi-Arçelik Yaratıcı Endüstriler Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde (KUAR) tamamladı. Çalışmalarında oyunlar ve oyunbaz deneyimler için ortamlar tasarlamayı merkeze alan Buruk, oyun odaklı giysiler, sanal ve artırılmış gerçeklik ortamlarına yönelik giysiler, bedensel teknolojiler, transhümanizm, akıllı şehirler ve tasarımda kurgusal yöntemler üzerine araştırmalar yapıyor.
http://oguzturanburuk.com/home.html


PROJE EKİBİ

Küratör:
Şule Ateş
Danışmanlar: Asım Evren Yantaç, Ekmel Ertan, Melis Bilgin, Miran Bulut, Oğuz Turan Buruk, Oytun Kal, Seda İlter, Şima Uyar.
Proje Asistanları: İrem Uyum, Emre Özdemir
Görsel Tasarım: İrem Uyum, Emre Özdemir
Video Tasarım ve Kurgu: Emre Özdemir


PROJE DANIŞMANLARI


ASIM EVREN YANTAÇ
Doktorasını Etkileşim Tasarımı alanında yaptıktan sonra İsveç'te otizmli bireyler için karma gerçeklik çözümleri üzerine doktora sonrası araştırma çalışması yürüten Asım Evren Yantaç, 2013 yılından bu yana Koç Üniversitesi, Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü ve KUAR Yaratıcı Endüstriler Araştırma Merkezinde öğretim üyeliği yapmaktadır. Uzmanlaşmasını etkileşim tasarımı, arayüz tasarımı, genişletilmiş gerçeklik, kullanıcı deneyimi ve tasarımda yaratıcı düşünme konularında yapmıştır. 2019 yılından bu yana Koç Üniversitesi KARMA Gerçeklik Laboratuvarı eş direktörlüğünü üstlenmektedir.

BAŞAK AĞIN
Doç. Dr. Başak Ağın, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu’nda öğretim
görevlisidir. 2015 yılında Hacettepe Üniversitesi’nde tamamladığı “Posthuman Ecologies in Twenty-First Century Short Animations” başlıklı teziyle doktora derecesini almıştır. Araştırma alanlarıarasında posthümanist kuramlar, yeni maddecilikler, ekofeminizm, maddesel ekoeleştiri ve ekomedya bulunan Ağın, bu konularda pek çok ulusal ve uluslararası makale ve kitap bölümü kaleme almıştır. Temmuz 2020’de PENTACLE (https://thepentacle.org) adlı ilk Türkçe içerikli posthüman ve çevreci beşerî bilimler websitesini kuran Ağın’ın Posthümanizm: Kavram, Kuram, Bilim-Kurgu başlıklı kitabı, 2020 yılında Siyasal Kitabevi’nden çıkmıştır. Ağın’ın akademik çalışmalarından bazılarına bu linkten ulaşılabilir: https://metu.academia.edu/BasakAgin 




EKMEL ERTAN

Kültür yöneticisi, küratör, sanatçı ve eğitimci olarak çalışan Ekmel Ertan, sanat ve teknoloji alanında araştırma, üretim ve sergileme yapan, İstanbul merkezli amberPlatform / BİS Beden İşlemsel Sanatlar Derneğinin kurucu üyesi ve sanat yöneticisidir. 2007-2015 arasında İstanbul’da BIS tarafından gerçekleştirilen “amber Sanat ve Teknoloji Festivali”nin yöneticisidir. 2007’den bu yana sanat ve teknoloji bağlantılı, Avrupa Topluluğu destekli birçok uluslararası projenin yerel koordinatörlüğünü veya yöneticiliğini yapan Ekmel Ertan, 1999'dan bu yana Bilgi Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesi Görsel iletişim tasarımı bölümlerinde, İstanbul Teknik Üniversitesi TBT programında medya sanatı ve tasarım dersleri verdi. Halen İzmir Ekonomi Üniversitesinde ders veriyor; İzmir, İstanbul ve Berlin’de çalışıyor.
https://amberplatform.org


MESRURE MELİS BİLGİN
İstanbul Bilgi Üniversitesi, Sahne ve Gösteri Sanatları Programı Öğretim Üyesi ve Program Koordinatörü olan Melis Bilgin, Özel Amerikan Robert Lisesi’nin ardından lisans eğitimini Bennington College’da görsel sanatlar ve tiyatro alanlarında yaptı. Yüksek lisans ve sanatta yeterliğini sırasıyla İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi’nde sinema ve film yapımı alanlarında tamamladı. Sanatçı ve eğitmen olarak Vermont, New York ve İstanbul’da çalıştı. Video-performans ve animasyon filmleriyle çeşitli uluslararası ve ulusal ödülleri bulunuyor.
http://www.kameraarkasi.org/yonetmenler/melisbilgin.html

MİRAN BULUT
Barselona Pompeu Fabra Universitesi Iletişim Departmanı’nda doktora öğrencisi. Yeditepe Universitesi’nde tiyatro okuduğu yıllarda dijital sanata ve performansa duyduğu ilgi üzerine bu alanda akademik çalışmalar yapmaya karar verdi ve eğitimine Aristotle Univesitesi’nde dijital medya üzerine devam etti. ‘Dijital Peformans: Yeni Medya Teknolojilerinin Performans Sanatlarında Kullanımı’ adlı tezini yazarken alanda birçok keşfedilmemiş konu olduğunu fark ederek, eğitimine doktorayla devam etmeye karar verdi. Şimdi, bedensiz teknolojik aktörlerin sayborg tiyatrosunda kullanımıyla ilgili doktora tezini yazıyor. Bir yandan da dijital sanat alanında küratöryel çalışmalar yapmaya hazırlanıyor.
https://upf.academia.edu/MiranBulut


OĞUZ 'Oz' BURUK

Tampere Üniversitesi (Finlandiya) bünyesindeki Oyunlaştırma Grubu’nda (Gamification Group) Marie Curie Araştırma Görevlisi olarak çalışan Oğuz Tan Buruk, Doktora eğitimini 2017 yılında Koç Üniversitesi-Arçelik Yaratıcı Endüstriler Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde (KUAR) tamamladı. Çalışmalarında oyunlar ve oyunbaz deneyimler için ortamlar tasarlamayı merkeze alan Buruk, oyun odaklı giysiler, sanal ve artırılmış gerçeklik ortamlarına yönelik giysiler, bedensel teknolojiler, transhümanizm, akıllı şehirler ve tasarımda kurgusal yöntemler üzerine araştırmalar yapıyor.
http://oguzturanburuk.com/home.html


OYTUN KAL

İstanbul Alman Lisesi’ndeki eğitimi sırasında film yapımı üzerine eğitimlerine Türsak ve New York Film Academy’de başlayan Oytun Kal, 2002'deki mezuniyeti sonrası Berlin’de çeşitli film prodüksiyonlarında görev aldı. Alman Film ve Televizyon Okulu Berlin (Dffb)’deki misafir öğrencilik sürecinden sonra Sae Institute Berlin Dijital Film ve Animasyon bölümünden mezun oldu. 2012-2014 yılları arasında Sae Institute İstanbul’da Film & Animasyon Bölüm Başkanı ve eğitmen olarak görev aldı. 2017 yılında Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Yüksek Lisans Programı’ndan VR Teknolojilerinin sinema eğitiminde kullanımına yönelik teziyle mezun oldu. Son yıllarda Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı, Medipol Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümlerinde ve Bau Idea’da tasarım ve görselleştirme üzerine dersler vermeye ve ekip arkadaşlarıyla birlikte XR teknolojilerinin iş dünyasında ve sinema & tv alanlarındaki kullanımlarına yönelik projeler geliştirmeye devam etmektedir.
https://bausem.bau.edu.tr/egitmen/oytun-kal


SEDA İLTER

Londra Üniversitesi (Birkbeck College) tiyatro ve performans bölümünde akademisyen olarak görev yapan Seda İlter’in araştırmaları medya kültürü ve tiyatro, medyalaşan dramaturji, dijital estetik, postdramatik tiyatro, uyarlama ve güncel tiyatro metinleri gibi konuları kapsamaktadır. İlter’in Contemporary Theatre Review, Modern Drama, ve Performance Research gibi uluslararası akademik dergilerde yayınları bulunmaktadır. İlter’in Mediatized Dramaturgy: Evolution of Playtexts in the Media Age (Medyalaşan Dramaturji: Medya Cağında Tiyatro Metinlerinin Evrimi) başlıklı kitabı Ağustos ayında Bloomsbury (London) yayınevi tarafından yayımlanacaktır. İlter, aynı zamanda Tim Crouch’un The Author (Yazar) adlı oyununu Türkçe’ye cevirmiş ve İstanbul Talimhane tiyatrosunda yönetip sahnelemiştir (2015 – 2016).
https://www.bbk.ac.uk/our-staff/profile/8194820/seda-ilter


ŞİMA UYAR
İstanbul Teknik Üniversitesi Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği bölümünde lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayan Şima Uyar, 2019 yılında emekli olana kadar aynı bölümde öğretim üyesi olarak çalıştı. Halen Ayvansaray Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesidir. Çağdaş dans ve performans konularıyla aktif bir şekilde ilgilenen Uyar, sanatsal ve akademik üretimlerine 2019 yılında Ufuk Şenel ve Ezgi Türker ile birlikte kurduğu PURESPACE bünyesinde devam etmektedir. Son zamanlarda çalışmalarında yapay zeka ve performans konularını birleştirmeye odaklanan Uyar’ın araştırmaları yapay zeka, ve özellikle de akıllı eniyileme algoritmaları alanında yer almaktadır.

http://rebrand.ly/sima-etaner-uyar


ŞULE ATEŞ - Küratör
Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü’nde dramaturgi ve reji üzerine eğitim alarak mezun olan Şule Ateş, 1987’de Beklan Algan ve Ayla Algan tarafından İBB Şehir Tiyatroları bünyesinde kurulan Tiyatro Araştırmaları Laboratuvarı’nın öğrencilerinden biri oldu. 1989 – 2009 arasında İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda çalıştı. 1996 yılından itibaren, sahne metnini kendisinin tasarladığı ve uyarladığı oyun ve performanslar yönetti ve bu bağımsız yapımların yapımcılığını da üstlendi. Gösteri Sanatlarının yanı sıra, Kamusal Alanda Sanat ve Katılımcı Sanat gibi Türkiye için yeni sayılabilecek sanat disiplinlerinde, konseptini geliştirdiği çok sayıda festival, etkinlik ve organizasyonun küratörlüğünü üstlendi. Halen 2016’da kurduğu Cihangir Akademi’nin sanat yönetmenliğini yürütüyor. Bu marka için, oyunculuk ve hikâye anlatıcılığı, performans tasarımı, sahneleme gibi başlıklar altında seminerler, atölyeler ve eğitim programları tasarlıyor; atölyeler, laboratuvar çalışmaları, organize ediyor ve yürütüyor.
https://suleates-blog.tumblr.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Posthuman Bir Çağda Performans ve "Ucubeler Sirki"

Yapay Zekâ Tarafından Anlatılan Hikâye: Ucubeler Sirki